Flash ActionScript 3.0 Nesne Tabanlı Programlama Eğitimi
Gönderen graficihad | Etiketler: Actionscript, ActionScript 3.0, AS3, flash as3 ders, flash programlama, nesne tabanlı programlama, programlama ders | Posted on 26 Şubat 2010 Cuma
AS3 derslerine tekrar kaldığımız yerden devam ediyoruz. Bu bölümde, ActionScript uygulamasının, nesne tabanlı programlamayı (OOP) destekleyen öğeleri açıklanmaktadır. Nesne tasarımı, soyutlama, kapsülleme, miras ve çok biçimlilik gibi genel OOP ilkeleri bu bölümde ele alınmamıştır. Bu bölüm daha çok ActionScript 3.0 kullanılarak bu ilkelerin nasıl uygulandığını açıklamaktadır.
ActionScript’in komut dosyası oluşturma dili olarak köklerinden dolayı, ActionScript 3.0 OOP desteği isteğe bağlıdır. Bu, programcılara çeşitli kapsam ve karmaşıklık düzeyine sahip projeleri için en iyi yaklaşımı seçmelerinde esneklik sağlar. Küçük görevler için, yalnızca prosedür gereği programlama paradigması ile ActionScript'in kullanılmasının yeterli olduğunu düşünebilirsiniz. Daha büyük projeler için OOP ilkelerinin uygulanması, kodunuzun anlaşılmasını, korunmasını ve genişletilmesini kolaylaştırabilir.
Geçtiğimiz aralık ayında başladığımız
ActionScript’in komut dosyası oluşturma dili olarak köklerinden dolayı, ActionScript 3.0 OOP desteği isteğe bağlıdır. Bu, programcılara çeşitli kapsam ve karmaşıklık düzeyine sahip projeleri için en iyi yaklaşımı seçmelerinde esneklik sağlar. Küçük görevler için, yalnızca prosedür gereği programlama paradigması ile ActionScript'in kullanılmasının yeterli olduğunu düşünebilirsiniz. Daha büyük projeler için OOP ilkelerinin uygulanması, kodunuzun anlaşılmasını, korunmasını ve genişletilmesini kolaylaştırabilir.
0 yorum:
Yorum Gönder