En Güncel Flashlar

Kişisel Portföy Sitesi TemplatesiKişisel Portföy Sitesi TemplatesiKişisel, kendinize özel yapacağınız sitelerinizde gayet işe yarayacaktır. Hangi sektör olursa olsun, her sektöre uyum sağlayabilecek bit templatedir....

İncele

Adobe Flash Player Versiyon 10 YükleAdobe flash player ailesine yeni bir kalite daha kattı. Adobe flash player 10...

İncele

Home Refinance LoanOto Galeri İçin Flash Templateler - Tm 15522 İndir Oto galerileri için güzel, basit bir flash site templatesidir. Özellikle sıfır araç satışı yapan firmalar için gayet uygun olabilecek bir templatededir....

İncele

Flash Patlama Ses Efektleri 55 adetFlash dökümanlarınızda kullanabileceğiniz çeşit çeşit ses dosyalarını bulabileceksiniz...

İncele

Flash AS3 DersleriActionScript 3.0 ile ilgili öğrenmek istediğiniz herşey blogumuzda...

İncele

Rss

AS 3.0 Nesne Tabanlı Programlama 'da Sınıf Tanımları

Gönderen graficihad | Etiketler: ActionScript 3.0, as3 sınıf tanımları, flash as3 ders, nesne tabanlı programlamada sınıflar, nesne tabanlı sınıf tanımları, Shape, sınıf tanımları, statik değişkeni | Posted on 6 Mart 2010 Cumartesi

ActionScript 3.0 sınıf tanımları, ActionScript 2.0 sınıf tanımlarında kullanılana benzer bir sözdizimi kullanır. Sınıf tanımının düzgün sözdizimi, ardından sınıf adının geldiği class anahtar sözcüğüdür. Sınıf adından sonra da, küme ayraçları ({}) içine alınmış sınıf gövdesi gelir. Örneğin, aşağıdaki kod, visible adında tek bir değişken içeren Shape adında bir sınıf oluşturur:

 
public class Shape 
{
var visible:Boolean = true;
}
Önemli sözdizimi değişikliklerinden biri, paket içindeki sınıf tanımlarında gerçekleşmiştir. ActionScript 2.0'da, bir sınıf bir paketin içindeyse, sınıf bildirimine paket adının da dahil edilmesi gerekir. package deyimini ilk defa sunan ActionScript 3.0'da, paket adının, sınıf bildirimine değil, paket bildirimine dahil edilmesi gerekir. Örneğin, aşağıdaki sınıf bildirimleri, flash.display paketinin bir parçası olan BitmapData sınıfının ActionScript 2.0 ve ActionScript 3.0'da nasıl tanımlandığını gösterir:
// ActionScript 2.0 
class flash.display.BitmapData {}

// ActionScript 3.0
package flash.display
{
public class BitmapData {}
}

Sınıf nitelikleri

ActionScript 3.0, aşağıdaki dört nitelikten birini kullanarak sınıf tanımlarını değiştirmenize olanak sağlar:
Nitelik Tanım
dynamic Çalışma zamanında örneklere özellik eklenmesine olanak sağlar.
final Başka bir sınıf tarafından genişletilmemelidir.
internal (varsayılan) Geçerli paketin içindeki başvurular tarafından görülebilir.
public Her yerdeki başvurular tarafından görülebilir
internal dışında bu niteliklerin her biri için, ilişkilendirilmiş davranışı elde etmek üzere açıkça niteliği dahil etmeniz gerekir. Örneğin, bir sınıfı tanımlarken dynamic niteliğini dahil etmezseniz, çalışma zamanında sınıfa özellikler ekleyemezsiniz. Aşağıdaki kodun gösterdiği gibi, sınıf tanımının başına niteliği yerleştirerek açıkça o niteliği atamış olursunuz:
dynamic class Shape {}
Listede abstract adında bir nitelik bulunmadığına dikkat edin. Bunun nedeni, abstract sınıflarının ActionScript 3.0'da desteklenmemesidir. Ayrıca listede private ve protected adındaki niteliklerin de bulunmadığına dikkat edin. Bu nitelikler yalnızca bir sınıf tanımı içinde anlam içerir ve tek başlarına sınıflara uygulanamaz. Bir sınıfın paket dışında herkes tarafından görülebilir olmasını istemiyorsanız, sınıfı bir paketin içine yerleştirin ve internal niteliğiyle işaretleyin. Alternatif olarak, hem internal hem de public niteliklerini çıkarabilirsiniz, böylece derleyici internal niteliğini otomatik olarak sizin için ekler. Bir sınıfın tanımlandığı kaynak dosya dışında görülebilir olmasını istemiyorsanız, sınıfı paket tanımının kapatma küme ayracının aşağısına, kaynak dosyanızın en altına yerleştirin.

Sınıf gövdesi

Küme ayraçları içine alınan sınıf gövdesi, sınıfınızın değişkenlerini, sabitlerini ve yöntemlerini tanımlamak için kullanılır. Aşağıdaki örnek, Adobe Flash Player API'sinde Accessibility sınıfının bildirimini gösterir:
public final class Accessibility 
{
public static function get active():Boolean;
public static function updateProperties():void;
}
Bir sınıf gövdesinin içinde bir ad alanını da tanımlayabilirsiniz. Aşağıdaki örnek, bir ad alanının, nasıl sınıf gövdesi içinde tanımlanabildiğini ve o sınıftaki yöntemin bir niteliği olarak kullanılabildiğini gösterir:
public class SampleClass 
{ 
    public namespace sampleNamespace; 
    sampleNamespace function doSomething():void; 
}
ActionScript 3.0, tanımları yalnızca sınıf gövdesine değil, deyimlere de dahil etmenize olanak sağlar. Bir sınıf gövdesinin içinde bulunduğu halde yöntem tanımının dışında bulunan deyimler, tam olarak bir defa çalıştırılır—sınıf tanımıyla ilk karşılaşılıp ilişkilendirilmiş sınıf nesnesi oluşturulduğunda. Aşağıdaki örnek, hello() adındaki bir harici işleve yapılan çağrıyı ve sınıf tanımlandığında onaylama mesajı veren bir trace deyimini içerir:
function hello():String 
{ 
    trace("hola"); 
} 
class SampleClass 
{ 
    hello(); 
    trace("class created"); 
} 
// output when class is created 
hola 
class created
Önceki ActionScript sürümlerinin aksine, ActionScript 3.0'da, aynı sınıf gövdesinde aynı ada sahip bir statik özelliğin ve örnek özelliğinin tanımlanmasına izin verilir. Örneğin, aşağıdaki kod, message adında bir statik değişkeni ve aynı ada sahip bir örnek değişkenini bildirir:
class StaticTest 
{ 
    static var message:String = "static variable"; 
    var message:String = "instance variable"; 
} 
// In your script 
var myST:StaticTest = new StaticTest(); 
trace(StaticTest.message); // output: static variable 
trace(myST.message); // output: instance variable

Bazı Dersler



0 yorum:

Yorum Gönder

Flash Template Download