Sınıf, bir nesnenin soyut temsilidir. Sınıfta, bir nesnenin barındırabileceği veri türleri ve nesnenin sergileyebileceği davranışlar hakkında bilgiler yer alır. Böyle bir soyutlamanın yararı, yalnızca birbiriyle etkileşim kuran birkaç nesnenin yer aldığı küçük komut dosyaları yazdığınızda belirgin olmayabilir. Ancak programın kapsamı genişledikçe ve yönetilmesi gereken nesne sayısı arttıkça, nesnelerin nasıl oluşturulduğu ve birbiriyle nasıl etkileşim kurduğu konusunda sınıfların size daha iyi denetim sağladığını fark edebilirsiniz.
ActionScript 1.0'a kadar
ActionScript programcıları, sınıflara benzeyen yapılar oluşturmak için Function nesnelerini kullanabilirdi. ActionScript 2.0 ise
class ve
extends gibi anahtar sözcüklerle sınıflar için biçimsel destek ekledi. ActionScript 3.0, hem ActionScript 2.0'da ilk defa sunulan anahtar sözcüklerini desteklemeye devam eder hem de
protected ve
internal nitelikleriyle gelişmiş erişim denetimi ve
final ve
override anahtar sözcükleriyle miras üzerinden daha iyi denetim gibi yeni yetenekler de içerir.
Java, C++ veya C# gibi programlama dillerinde sınıf oluşturduysanız, ActionScript'in de benzer bir deneyim sunduğunu göreceksiniz. ActionScript, ilerleyen bölümlerde her biri ele alınan
class,
extends ve
public gibi aynı anahtar sözcüklerin ve nitelik adlarının çoğunu paylaşır.
Not: Bu bölümde, özellik terimiyle değişkenler, sabitler ve yöntemler gibi herhangi bir nesne veya sınıf üyesi ifade edilmektedir. Ayrıca sınıf ve statik terimleri sık sık birbirinin yerine kullanılsa da, bu bölümde bu terimler birbirinden farklı şekilde ele alınmıştır. Örneğin, bu bölümde deyim sınıfı özellikleri, yalnızca statik üyeleri değil, bir sınıfın tüm üyelerini ifade eder.
Bazı Dersler
1 yorum:
Güzel
Yorum Gönder