Nasılmı ?
Flash içerisinde mevcut olan "UIloader" yardımı ile.
Öncelik olarak CTRL+F7 (components) açıyoruz. Oradan UIloader componentini sahnemize sürükleyip bırakıyoruz.
Resimlerin büyütmek için üzerinde tıklayınız
Daha sonra sahnemize yükleyeceğimiz resmin büyüklüğüne göre componentimizi ayarlıyoruz.
Şimdi geldi componentimizin içerisine yüklenecek nesneyi belirtmeye. Componentimizi sçtikten sonra 'Parameters' bölümünden 'source' kısmına image veya swf nizin adresini yazacaksınız.
Örnek: deneme.jpg | orta.swf gibi - eğer faklı dizinde ise - images/deneme.jpg, flash/orta.swf vs vs..
Parameters kısmında 'autoload', 'scale contect' gibi componentimizin özellikleri mevcuttur. Otomatik yüklenmesi, otomatik boyutlandırlması gibi ayarların yapıldığı kısımlardır. Şimdilik bunlara değinmiyoruz ve True olarak bırakıyoruz.
Nesnemizin adresini göstertikten sonra CTRL+Enter yordamıyla flashımızı test ediyoruz.
Flash benim yazdığım 'deneme.jpg' image ini hemen aynı dizinde bulup sahnemize yüklüyor.
Aynen bu şekilde sadece 'source' kısmına .swf yani flash ımızı belirterek flash dosyamızı sahnemize çağırtabiliriz.
Orjinalini İNDİR!
rar şifresi = http://www.flashbilgi.blogspot.com
Flash CS3 ile dışardan resim, flash çektirme konusunda şimdilik anlatacağım bu kadar.
Bir dahaki konumuzda görüşmek üzere
2 yorum:
hocam bunu değişken yapabilir miyiz... mesela xml bağlantısı ile dinamik resimler için
O kadar detaylı kullanılabileceğini zannetmiyorum. Ama mantıklı olarak ta zaten, adresteki resimleri kişi değişik bir resim attığında, ismini aynı ayarladığında, xml yapısı ile hiç bir farkı olmayacaktır.
Yorum Gönder