flash for..in döngüsü, bir nesnenin özelliklerini veya dizideki öğeleri yineler. Örneğin, genel bir nesnenin özelliklerini yinelemek için bir for..in döngüsünü kullanabilirsiniz (nesne özellikleri belirli bir sırada tutulmaz, bu nedende özellikler rastgele sırada görüntüleniyor gibi gelebilir):
var myObj:Object = {x:20, y:30};
for (var i:String in myObj)
{
trace(i + ": " + myObj[i]);
}
// output:
// x: 20
// y: 30
Bir dizinin öğelerini de yineleyebilirsiniz:
var myArray:Array = ["one", "two", "three"];
for (var i:String in myArray)
{
trace(myArray[i]);
}
// output:
// one
// two
// three
Bir nesne, kullanıcı tanımlı sınıfın bir örneğiyse, sınıf dinamik bir sınıf olmadığı sürece nesnenin özelliklerini yineleyemezsiniz. Dinamik sınıf örnekleriyle de, yalnızca dinamik olarak eklenen özellikleri yineleyebilirsiniz.
0 yorum:
Yorum Gönder