İlkel veri türleri arasında Boolean, int, Null, Number, String, uint ve void yer alır. ActionScript çekirdek sınıfları ayrıca şu karmaşık veri türlerini de tanımlar: Object, Array, Date, Error, Function, RegExp, XML ve XMLList.
Boolean veri türü
Boolean veri türü iki değer içerir: true ve false. Boolean türündeki değişkenler için diğer değerler geçerli değildir. Bildirilmiş ancak başlatılmamış bir Boolean değişkeninin varsayılan değeri false olur.
int veri türü
int veri türü, dahili şekilde 32-bit tam sayı olarak saklanır ve
-2.147.483.648 (-231) ile 2.147.483.647 (231 - 1) (dahil) arasındaki tam sayılar kümesini kapsar. Önceki ActionScript sürümleri yalnızca hem tam sayı hem de kayan nokta sayıları için kullanılan Number veri türünü sunardı. ActionScript 3.0'da şimdi 32-bit işaretli ve işaretsiz tam sayılar için düşük düzeyli makine türlerine erişiminiz vardır. Değişkeniniz kayan nokta sayılarını kullanmayacaksa, Number veri türü yerine int veri türünün kullanılması hem daha hızlı hem de daha etkili olur.
Minimum ve maksimum int değerleri aralığı dışında kalan tam sayı değerleri için, pozitif ve negatif 9.007.199.254.740.992 arasındaki değerleri (53-bit tam sayı değerleri) işleyebilen Number veri türünü kullanın. int veri türündeki değişkenler için varsayılan değer 0'dır.
Null veri türü
Null veri türü yalnızca bir değer içerir, null. Bu, String veri türü için ve Object sınıfı da dahil olmak üzere karmaşık veri türlerini tanımlayan tüm sınıflar için varsayılan değerdir. Boolean, Number, int ve uint gibi diğer ilkel veri türlerinin hiçbiri null değerini içermez. null değerini, Boolean, Number, int veya uint türündeki değişkenlere atamaya çalıştığınızda, Flash Player ve Adobe AIR, null değerini uygun varsayılan değere dönüştürür. Bu veri türünü tür ek açıklaması olarak kullanamazsınız.
Number veri türü
ActionScript 3.0'da Number veri türü, tam sayıları, işaretsiz tam sayıları ve kayan nokta sayılarını temsil edebilir. Ancak, performansı en üst düzeye çıkarmak için, Number veri türünü yalnızca 32-bit int ve uint türlerinin saklayamayacağı kadar büyük tam sayı değerleri için ve kayan nokta sayıları için kullanmanız gerekir. Bir kayan nokta sayısını saklamak için, sayıya bir ondalık işareti dahil edin. Ondalık işaretini çıkarırsanız, sayı bir tam sayı olarak saklanır.
Number veri türü, İkili Kayan Nokta Aritmetiği için IEEE Standardı (IEEE-754) tarafından belirtilen 64-bit çift kesinlikli formatı kullanır. Bu standart, kayan nokta sayılarının mevcut 64 bit kullanılarak nasıl saklanacağını dikte eder Sayının pozitif veya negatif olduğunu belirlemek için tek bir bit kullanılır. Taban 2 olarak saklanan üs için on bir bit kullanılır. Kalan 52 bit, üssün belirttiği kuvvete yükseltilen sayı olan significand öğesini (mantissa olarak da adlandırılır) saklamak için kullanılır.
Number veri türü, bir üssü saklamak için bit'lerinden bir kısmını kullanarak, significand için tüm bit'leri kullandığında saklayabildiğinden çok daha büyük kayan nokta sayılarını saklayabilir. Örneğin, Number veri türü, significand öğesini saklamak için tüm 64 bit'i de kullansaydı, 265 - 1 büyüklüğünde bir sayıyı saklayabilirdi. Number veri türü bir üssü saklamak için 11 bit kullanarak, significand öğesini 21023 kuvvetine yükseltebilir.
Number türünün temsil edebildiği maksimum ve minimum değerler, Number sınıfının Number.MAX_VALUE ve Number.MIN_VALUE adındaki statik özelliklerinde saklanır.
Number.MAX_VALUE == 1.79769313486231e+308
Number.MIN_VALUE == 4.940656458412467e-324
Bu sayı aralığı büyük olsa da, bu geniş aralık kesinlik düzeyini azaltır. Number veri türü, significand öğesini saklamak için 52 bit kullanır ve bu da, kesin şekilde temsil edilecek 52 bit'ten fazlasını gerektiren sayıların (örn. 1/3 kesiri) yalnızca yaklaşık değerler olmasına neden olur. Uygulamanız için ondalık sayılarda mutlak kesinlik gerekiyorsa, ikili kayan nokta aritmetiğinin tersine ondalık kayan nokta aritmetiğini uygulayan bir yazılım kullanmanız gerekir.
Number veri türünde tam sayı değerlerini sakladığınızda, significand öğesinin yalnızca 52 bit'i kullanılır. Number veri türü, -9.007.199.254.740.992 (-253) ile 9.007.199.254.740.992 (253) arasındaki tam sayıları temsil etmek için bu 52 bit'i ve özel gizlenmiş bit'i kullanır.
Flash Player ve Adobe AIR, NaN değerini yalnızca Number türündeki değişkenler için varsayılan değer olarak değil, aynı zamanda bir sayı döndürmesi gerektiği halde sayı döndürmeyen herhangi bir işlemin sonucu olarak da kullanır. Örneğin, negatif bir sayının kare kökünü hesaplamayı denerseniz, sonuç NaN olur. Diğer özel Number değerleri arasında pozitif sonsuzluk ve negatif sonsuzluk yer alır.
String veri türü
String veri türü, 16-bit karakterlerin bir sırasını temsil eder. Dizeler, UTF-16 formatı kullanılarak dahili şekilde Unicode karakterleri olarak saklanır. Dizeler, Java programlama dilinde olduğu gibi, sabit değerlerdir. String değerindeki bir işlem, yeni bir dize örneği döndürür. String veri türüyle bildirilen bir değişkenin varsayılan değeri, null şeklindedir. null değeri de boş dize ("") gibi herhangi bir karakter olmadığını temsil etse de, bunun ikisi aynı değildir.
uint veri türü
uint veri türü, dahili şekilde 32-bit işaretsiz tam sayı olarak saklanır ve 0 ile 4.294.967.295 (232 - 1) arasındaki tam sayıların kümesini kapsar. Negatif olmayan tam sayıları çağıran özel koşullar için uint veri türünü kullanın. Örneğin, int veri türü, renk değerlerinin işlenmesi için uygun olmayan dahili bir işaret bit'i içerdiğinden, piksel rengi değerlerini temsil etmek için uint veri türünü kullanmanız gerekir. Maksimum uint değerinden büyük tam sayı değerleri için, 53-bit tam sayı değerlerini işleyebilen Number veri türünü kullanın. uint veri türündeki değişkenler için varsayılan değer 0'dır.
void veri türü
Void veri türü yalnızca bir değer içerir, undefined. Önceki ActionScript sürümlerinde undefined, Object sınıfının örnekleri için varsayılan değerdi. ActionScript 3.0'da, Object örneklerinin varsayılan değeri null şeklindedir. Object sınıfının bir örneğine undefined değerini atamaya çalışırsanız, Flash Player veya Adobe AIR, bu değeri null değerine dönüştürür. Türlenmemiş değişkenlere yalnızca undefined değerini atayabilirsiniz. Türlenmemiş değişkenler, tür ek açıklaması içermeyen veya tür ek açıklaması için yıldız (*) sembolünü kullanan değişkenlerdir. Döndürme tür ek açıklaması olarak yalnızca void öğesini kullanabilirsiniz.
Object veri türü
Object veri türü, Object sınıfı tarafından tanımlanır. Object sınıfı, ActionScript'teki tüm sınıf tanımlamaları için temel sınıf görevi görür. Object veri türünün ActionScript 3.0 sürümü, önceki sürümlerden üç şekilde farklılık gösterir. İlk olarak, Object veri türü artık tür ek açıklaması içermeyen değişkenlere atanan varsayılan veri türü değildir. İkinci olarak, Object veri türü, Object örneklerinin varsayılan değeri olarak kullanılan undefined değerini artık içermez. Üçüncü olarak, ActionScript 3.0'da, Object sınıfının örnekleri için varsayılan değer null şeklindedir.
Önceki ActionScript sürümlerinde, Object veri türüne tür ek açıklaması içermeyen bir değişken otomatik olarak atanırdı. Artık türlenmemiş değişken kavramını içeren ActionScript 3.0'da bu geçerli değildir. Tür ek açıklaması içermeyen değişkenler artık türlenmemiş olarak değerlendirilir. Kod okuyucularınıza, amacınızın bir değişkeni türlenmemiş şekilde bırakmak olduğunu açıkça belirtmek isterseniz, tür ek açıklamasının çıkarılmasına eşdeğer şekilde, tür ek açıklaması için yeni yıldız (*) sembolünü kullanabilirsiniz. Aşağıdaki örnekte, her ikisi de x türlenmemiş değişkenini bildiren iki eşdeğer deyim gösterilmektedir:
var x
var x:*
Yalnızca türlenmemiş değişkenler undefined değerini barındırabilir. Bir veri türüne sahip değişkene undefined değerini atamaya çalışırsanız, Flash Player veya Adobe AIR uygulaması, undefined değerini o veri türünün varsayılan değerine dönüştürür. Object veri türünün örnekleri için varsayılan değer null olup bu, bir Object örneğine undefined değerini atamaya çalışırsanız Flash Player veya Adobe AIR uygulamasının undefined değerini null değerine dönüştüreceği anlamına gelir.
0 yorum:
Yorum Gönder