Elbette ActionScript'te bir nesneyi kullanabilmeniz için öncelikle nesnenin varolması gerekir. Nesne oluşturma işleminin bir bölümünü değişkenin bildirilmesi oluşturur; ancak bir değişken belirtildiğinde, bilgisayarın belleğinde boş bir yer oluşturulur. Değişkeni kullanmadan veya işlemeden önce, değişkene gerçek bir değer atamanız—başka bir deyişle bir nesne oluşturup bu nesneyi değişkende saklamanız—gerekir. Nesne oluşturma işlemi, nesneyi başlatmak—başka bir deyişle, belirli bir sınıfın örneğini oluşturmak olarak bilinir.
Nesne örneği oluşturmanın basit bir yolunda ActionScript kullanılmaz. Flash'ta Sahne Alanına bir film klibi sembolü, düğme sembolü veya metin alanı yerleştirdiğinizde ve Özellik denetçisinde buna bir örnek adı atadığınızda, Flash otomatik olarak o örnek adıyla bir değişken bildirir ve bir nesne örneği oluşturup bu nesneyi değişkende saklar. Aynı şekilde Adobe Flex Builder'da, MXML uygulamasında bir bileşen oluşturup (bir MXML etiketini kodlayarak veya Tasarım modunda düzenleyiciye bileşeni yerleştirerek) bu bileşene bir kimlik atadığınızda (MXML işaretlemesinde ya da Flex Özellikleri görünümünde), bu kimlik ActionScript değişkeninin adı olur ve bileşenin bir örneği oluşturulup değişkende saklanır.
Ancak her zaman bir nesneyi görsel olarak oluşturmak istemezsiniz. Yalnızca ActionScript'i kullanarak nesne örnekleri oluşturabilmenin birçok yolu vardır. İlk olarak, birçok ActionScript veri türüyle, bir değişmez ifade (doğrudan ActionScript koduna yazılan bir değer) kullanarak bir örnek oluşturabilirsiniz. Aşağıda bazı örneklere yer verilmiştir:
Değişmez sayısal değer (doğrudan sayı girilir):
var someNumber:Number = 17.239;
var someNegativeInteger:int = -53;
var someUint:uint = 22;Değişmez String değeri (metin tırnak işareti içine alınır):
var firstName:String = "George";
var soliloquy:String = "To be or not to be, that is the question...";Değişmez Boolean değeri (true veya false değişmez değerleri kullanılır):
var niceWeather:Boolean = true;
var playingOutside:Boolean = false;Değişmez Array değeri (virgülle ayrılmış değerler listesi köşeli ayraç içine alınır):
var seasons:Array = ["spring", "summer", "autumn", "winter"];
Değişmez XML değeri (doğrudan XML girilir):
var employee:XML =
;
Harold
Webster
ActionScript ayrıca Array, RegExp, Object ve Function veri türleri için değişmez ifadeleri de tanımlar. Bu sınıflarla ilgili ayrıntılar için, bkz. Dizilerle çalışma, Normal ifadeler kullanma ve Object veri türü.
Diğer veri türleri için, bir nesne örneği oluşturmak amacıyla şu şekilde sınıf adıyla new operatörünü kullanırsınız:
var raceCar:MovieClip = new MovieClip();
var birthday:Date = new Date(2006, 7, 9);
new operatörü kullanılarak nesne oluşturulması genellikle "sınıfın yapıcısını çağırma" olarak ifade edilir. Yapıcı, bir sınıf örneği oluşturma işleminin parçası olarak çağrılan özel bir yöntemdir. Bu şekilde bir örnek oluşturduğunuzda, sınıf adından sonra parantez koyduğunuza ve bazen parametre değerleri belirttiğinize (yöntem çağırırken de yaptığınız iki şey) dikkat edin.
Değişmez bir ifade kullanarak örnekler oluşturmanıza olanak sağlayan bu veri türleri için de bir nesne örneği oluşturmak üzere new operatörünü kullanabilirsiniz. Örneğin, bu iki kod satırı tamamen aynı şeyi yapar:
var someNumber:Number = 6.33;
var someNumber:Number = new Number(6.33);
Nesne oluşturmanın new ClassName() yolunun bilinmesi önemlidir. Görsel temsili olmayan (dolayısıyla Flash Sahne Alanı'na bir öğe yerleştirilerek veya Flex Builder’ın MXML düzenleyicisinin Tasarım moduyla oluşturulamayan) herhangi bir ActionScript veri türünde örnek oluşturmanız gerekirse, new operatörünü kullanarak doğrudan ActionScript'te nesneyi oluşturup bunu yapabilirsiniz.
Özellikle de Flash'ta new operatörü ayrıca Kütüphane'de tanımlanmış ancak Sahne Alanı'na yerleştirilmeyen bir film klibi sembolü örneği oluşturmak için de kullanılabilir.
0 yorum:
Yorum Gönder